25 Ekim 2016 Salı

Benden İçeri (Severim Ben Seni)

Severim ben seni candan içeri 
Yolum vardır bu erkandan içeri 

Beni bende demem bende değilim 
Bir ben vardır bende benden içeri 

Nereye bakar isem dopdolusun 
Seni nere koyam benden içeri 

O bir dilber dürür yoktur nişanı 
Nişan olur mu nişandan içeri 

Beni sorma bana bende değilim 
Suretim boş yürür dondan içeri 

Beni benden alana ermez elim 
Kim kadem basa sultandan içeri 

Tecelliden nasip erdi kimine 
Kiminin maksudu bundan içeri 

Kime didar gününden şule değse 
Onun şulesi var günden içeri 

Senin aşkın beni benden alıptır 
Ne şirin dert bu dermandan içeri 

Şeriat tarikat yoldur varana 
Hakikat meyvası andan içeri 

Dini terk edenin küfürdür işi 
Ol ne küfürdür imandan içeri 

Unuttum din diyanet kaldı benden 
Bu ne mezhep dürür dinden içeri 

Süleyman kuş dilin bilir dediler 
Süleyman Süleyman'dan içeri 

Geçer iken Yunus şeş oldu dosta 
Kim kaldı kapıda andan içeri


Yunus Emre

İyi ki doğdun Yunus Emre
(25 Ekim 1894)


SEVGİ ve IŞIK'la kalın...
Persephone

34 yorum:

  1. gerçekten çok güzel şiir :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de çok severim, ne iyi ettiniz de paylaştınız :)

    YanıtlaSil
  3. Ohh :D Uykudan önce yüreğimiz yumuşadı..

    YanıtlaSil
  4. Ah Yunus Emre.. Ne iyi, paylaştınız, tekrardan andık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her daim hatırlamak dileğiyle... Sevgiler...

      Sil
  5. çok iyi geldi.
    sevgiler benden içeri.

    YanıtlaSil
  6. Yunus gibi olabilmek...Nerede o geniş yüreklilik bizde?

    YanıtlaSil
  7. Yunus ne güzel, ne sade, ne içten söylemiş. Öğreneceğimiz ne çok şey var bu felsefede.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu felsefeyi toplum olarak öğrenmeye ihtiyacımız var... Sevgiler...

      Sil
  8. bu şiirini hiç okumamışım.. bir okumayla da anlaşılacak gibi değil, ne derin anlamlar gizlenmiş kısacık cümlelere..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzerine uzun uzun düşünmelik... Sevgiler...

      Sil
  9. Mani evine daldık, vücuda seyran kıldık
    İki cihan seyrini, cümle vücudda bulduk
    Yedi gök yedi yeri, dağları denizleri
    Cenneti cehennemi, cümle vücudda bulduk



    Yunus EMRE, İslam tarihinin en büyük bilgelerinden olup yaşadığı ve yaşattığı inanç sistemi; Kuran’ın özüne ulaşarak, Tek olan gerçeğin (Allah) sırlarını keşfetme ilmi olan tasavvuf ve Vahdet-i Vücud tur.

    Cennet seninle olsun Yunus Emre

    YanıtlaSil
  10. Yunus Emre önemli değerlerimizden efendim, harika bir paylaşım olmuş :)

    YanıtlaSil
  11. Böylelikle anmış olduk. Çok güzel şiir. Sizin de yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Edebiyat dersinden beri okumamıştım... :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun zaman sonra tekrar hatırlamış oldun;) Sevgiler...

      Sil
  13. Evet, iyi ki dogmus...Hem de bizim topraklarimizda...

    YanıtlaSil