9 Kasım 2017 Perşembe

Yaşadıklarımdan Öğrendiğim Bir Şey Var

Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var: 
Yaşadın mı, yoğunluğuna yaşayacaksın bir şeyi
Sevgilin bitkin kalmalı öpülmekten
Sen bitkin düşmelisin koklamaktan bir çiçeği

İnsan saatlerce bakabilir gökyüzüne
Denize saatlerce bakabilir, bir kuşa, bir çocuğa
Yaşamak yeryüzünde, onunla karışmaktır
Kopmaz kökler salmaktır oraya

Kucakladın mı sımsıkı kucaklayacaksın arkadaşını
Kavgaya tüm kaslarınla, gövdenle, tutkunla gireceksin
Ve uzandın mı bir kez sımsıcak kumlara
Bir kum tanesi gibi, bir yaprak gibi, bir taş gibi dinleneceksin

İnsan bütün güzel müzikleri dinlemeli alabildiğine
Hem de tüm benliği seslerle, ezgilerle dolarcasına

İnsan balıklama dalmalı içine hayatın
Bir kayadan zümrüt bir denize dalarcasına

Uzak ülkeler çekmeli seni, tanımadığın insanlar
Bütün kitapları okumak, bütün hayatları tanımak arzusuyla yanmalısın
Değişmemelisin hiçbir seyle bir bardak su içmenin mutluluğunu
Fakat ne kadar sevinç varsa yaşamak özlemiyle dolmalısın

Ve kederi de yaşamalısın, namusluca, bütün benliğinle
Çünkü acılar da, sevinçler gibi olgunlaştırır insanı
Kanın karışmalı hayatın büyük dolaşımına
Dolaşmalı damarlarında hayatın sonsuz taze kanı

Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var: 
Yaşadın mı büyük yaşayacaksın, ırmaklara, göğe, bütün evrene karışırcasına
Çünkü ömür dediğimiz şey, hayata sunulmuş bir armağandır
Ve hayat, sunulmuş bir armağandır insana.

Ataol Behramoğlu


SEVGİ ve IŞIK’la kalın...

Persephone

26 yorum:

  1. Şiirle arası kötü olan ben bile sevdim. :) Diğer yazdıklarına da bakacağım. :)

    YanıtlaSil
  2. Çok sevdiğim bir şair ve çok sevdiğim bir şiiri. Defterimde kayıtlı, arada bakar yeniden okurum.Teşekkürler.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  3. sensin bu Füsun:)
    Yaşama sevinci, bakmak-görmek-hissetmek!
    Bir an sen yazdın sandım. Yazarsın da!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı şiirlerde kendimi bulduğum doğrudur☺️ Keşke bu kadar anlamlı cümleler dökülse kalemimden. Amatörce bir uğraş benimkisi... Çok teşekkür ederim, bu güzel dizeleri benim yazdığım düşünmüş olmanız beni onurlandırdı🙏🏻 Sevgiler...

      Sil
  4. Bu şiir aklıma çok güzel, çok sevdiğim bir Cem Karaca parçasını getirdi paylaşmak istedim:
    https://www.youtube.com/watch?v=1DOfxXzbrOM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel şarkı. Teşekkürler🙏🏻 Sevgiler...

      Sil
  5. Bu postuna yorum yazmamış mıyım? :(( Severim bu şiiri.
    Bir süredir yoksun, umarım iyisindir. Sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Kağıt Salıncak. Pek uğrayamıyorum buralara. İşler yoğun, koşuşturma ile geçiyor hayat. Özledim sizleri de... İyiyim çok şükür😊 Sevgiler😘

      Sil
  6. Ataol Behramoğlu'nun şiiri gerçekten çok güzel, buralara uğramadığını farkettim, özlettin kendini arkadaşım. İyi olmana sevindim, sevgiler. :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uğrayamıyorum Müjde abla buralara. Çok ihmal ettim buraları farkındayım:( Özledim de aslına bakarsan. Nefes alacak vakit kalmıyor yoğunluktan... Öpüyorum çok... Sevgiler...

      Sil
  7. En sevdiğim şiirlerden, hayatı birkaç kıtada anlatır gibi, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  8. Yorum yazmıştım sanıyordum buraya. Bu aralar bir gariplik yaşıyorum ama hayırlısı :)
    Bu şiir, hayatta her şeyin hakkını verme gerekliliğini öyle güzel anlatıyor ki. Lisede iken arkadaşımla teneffüs aralarında sürekli okuduğumuz şiirlerden biriydi, gülümsetti yeniden okuyunca :) Ve ne güzel bir son:
    "Çünkü ömür dediğimiz şey, hayata sunulmuş bir armağandır
    Ve hayat, sunulmuş bir armağandır insana."
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun var yukarıda. İki kez yorum yapmışsın☺️ Güzel anılarını canlandırdığına sevindim. Şiirler güzeldir💞 Sevgiler...

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Canımmmm iyi senler😘 Sende mi uyumadın?:)

      Sil